586/2009 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.2010 do 31.12.2013
586
NARIADENIE VLÁDY
zo 16. decembra 2009,
ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 350/2007 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií
Vláda Slovenskej republiky podľa § 9 ods. 1 zákona č. 25/2007 Z. z. o elektronickom výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov nariaďuje:
Čl. I
Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 350/2007 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácii sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 1 ods. 2 sa vypúšťajú slová „s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou do 3,5 t“.
2.
V § 3 ods. 1 sa slová „ciest pre motorové vozidlá“ nahrádzajú slovami „rýchlostných ciest“.
3.
§ 3 sa dopĺňa odsekom 4, ktorý znie:
„(4)
Limitné hodnoty emisií sú ustanovené v prílohe č. 4.“.
4.
V § 4 sa slová „v prílohe č. 4“ nahrádzajú slovami „v prílohe č. 5“.
5.
Prílohy č. 1 a 2 znejú:
„Príloha č. 1 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z.
SADZBY MÝTA ZA UŽÍVANIE VYMEDZENÝCH ÚSEKOV DIAĽNIC A RÝCHLOSTNÝCH CIEST
eur /km bez DPH
Kategória vozidla | EURO 0 – II | EURO III | EURO IV, V, EEV | ||
Nákladné vozidlá | 3,5 t – 12 t | 0,093 | 0,086 | 0,083 | |
12 t a viac | • 2 nápravy | 0,193 | 0,183 | 0,179 | |
• 3 nápravy | 0,202 | 0,193 | 0,189 | ||
• 4 nápravy | 0,209 | 0,199 | 0,196 | ||
• 5 a viac náprav | 0,206 | 0,193 | 0,189 | ||
BUS | 3,5 t – 12 t | 0,060 | 0,050 | 0,030 | |
12 t a viac | 0,110 | 0,100 | 0,060 |
BUS – vozidlá umožňujúce prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča.
Príloha č. 2 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z.
SADZBY MÝTA ZA UŽÍVANIE VYMEDZENÝCH ÚSEKOV CIEST I. TRIEDY
eur /km bez DPH
Kategória vozidla | EURO 0 – II | EURO III | EURO IV, V, EEV | ||
Nákladné vozidlá | 3,5 – 12 t | 0,070 | 0,063 | 0,063 | |
12 t a viac | • 2 nápravy | 0,146 | 0,136 | 0,136 | |
• 3 nápravy | 0,153 | 0,146 | 0,143 | ||
• 4 nápravy | 0,156 | 0,149 | 0,146 | ||
• 5 a viac náprav | 0,153 | 0,146 | 0,143 | ||
BUS | 3,5 – 12 t | 0,040 | 0,030 | 0,020 | |
12 t a viac | 0,080 | 0,070 | 0,040 |
BUS – vozidlá umožňujúce prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča.“.
6.
V prílohe č. 3 prvá veta znie: „Mýto je úhrada vypočítanej sumy podľa kategórie vozidla, emisnej triedy vozidla EURO a počtu náprav za prejazdenú vzdialenosť po vymedzenom úseku ciest.“.
7.
V prílohe č. 3 sa vypúšťa text:
„Príplatky k sadzbe mýta v Sk/km
Najviac 3 nápravy | Najmenej 4 nápravy | Autobusy | |
EURO O – II | 0,529 | 0,536 | 0,440 |
EURO III | 0,114 | 0,114 | 0,095 |
EURO IV, V, EEV | 0,000 | 0,000 | 0,000“. |
8.
Za prílohu č. 3 sa vkladá nová príloha č. 4, ktorá
znie:
znie:
„Príloha č. 4 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z.
LIMITNÉ HODNOTY EMISIÍ
1. Vozidlo EURO 0
Hmotnosť oxidu uhoľnatého (CO) g/kWh | Hmotnosť uhľovodíkov (HC) g/kWh | Hmotnosť oxidov dusíka (NOx) g/kWh |
12,3 | 2,6 | 15,8 |
2. Vozidlá EURO I a EURO II
Hmotnosť oxidu uhoľnatého (CO) g/kWh | Hmotnosť uhľovodíkov (HC) g/kWh | Hmotnosť oxidov dusíka (NOx) g/kWh | Hmotnosť tuhých častíc (PT) g/kWh | |
Vozidlo EURO I | 4,9 | 1,23 | 9 | 0,41) |
Vozidlo EURO II | 4 | 1,1 | 7 | 0,15 |
3. Vozidlá EURO III, EURO IV, EURO V a EEV
Špecifické hmotnosti oxidu uhoľnatého, celkových uhľovodíkov, oxidov dusíka a tuhých častíc určené podľa skúšky ESC a opacita výfukových plynov určená podľa skúšky ERL nesmú presahovať tieto hodnoty2):
Hmotnosť oxidu uhoľnatého (CO) g/kWh | Hmotnosť uhľovodíkov (HC) g/kWh | Hmotnosť oxidov dusíka (NOx) g/kWh | Hmotnosť tuhých častíc (PT) g/kWh | Výfukový plyn m-1 | |
Vozidlo EURO III | 2,1 | 0,66 | 5 | 0,103) | 0,8 |
Vozidlo EURO IV | 1,5 | 0,46 | 3,5 | 0,02 | 0,5 |
Vozidlo EURO V | 1,5 | 0,46 | 2 | 0,02 | 0,5 |
Vozidlo EEV | 1,5 | 0,25 | 2 | 0,02 | 0,15 |
2) Skúšobný cyklus tvorí sled skúšobných bodov, pričom je každý bod definovaný rýchlosťou a krútiacim momentom, ktoré musí motor v ustálenom stave dodržiavať (skúška ESC), alebo prechodnými prevádzkovými podmienkami (skúšky ETC a ELR).
3) 0,13 pre motory, ktorých objem valcov je menší než 0,7 dm3 a ktorých menovitá rýchlosť je vyššia než 3 000 min-1.“.
Doterajšia príloha č. 4 sa označuje ako príloha č. 5.
Čl. II
Toto nariadenie vlády nadobúda účinnosť 1. januára 2010.
Robert Fico v. r.