Predpis bol zrušený predpisom 513/2009 Z. z.
654/2005 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.2009 do 31.12.2010
654
VÝNOS
Úradu pre reguláciu železničnej dopravy
z 19. decembra 2005,
ktorým sa ustanovuje rozsah regulácie cien v železničnej doprave
Úrad pre reguláciu železničnej dopravy podľa § 38m ods. 4 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 164/1996 Z. z. o dráhach a o zmene zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 109/2005 Z. z. a § 11 a 20 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov ustanovuje:
§1
Regulácia cien v železničnej doprave sa vykonáva určením maximálnych cien vo vnútroštátnej železničnej doprave osôb a určením maximálnych cien za použitie železničnej dopravnej cesty.
§2
Maximálne ceny a podmienky cenovej regulácie vo vnútroštátnej železničnej doprave osôb sú uvedené v prílohe č. 1.
§3
Maximálne ceny a podmienky cenovej regulácie za použitie železničnej dopravnej cesty sú uvedené v prílohe č. 2.
§4
Tento výnos nadobúda účinnosť 1. januára 2006.
Peter Vrátny v. r.
Príloha č. 1 k výnosu č. 654/2005 Z. z.
MAXIMÁLNE CENY A PODMIENKY REGULÁCIE CIEN VO VNÚTROŠTÁTNEJ ŽELEZNIČNEJ DOPRAVE OSÔB
A.
Maximálne ceny vo vnútroštátnej železničnej doprave osôb
Číselný kód klasifikácie produkcie: | 60.10.11 |
60.21.10 |
Cenník č. 1
Obyčajné cestovné
Číslo pásma | Tarifná vzdialenosť | Obyčajné cestovné v osobných vlakoch a rýchlikoch | |||
A | B | C | D | ||
2. trieda celé | 2. trieda polovičné | 1. trieda celé | 1. trieda polovičné | ||
km | v eurách | v eurách | v eurách | v eurách | |
1 | 1 – 5 | 0,26 | 0,13 | 0,39 | 0,19 |
2 | 6 – 10 | 0,40 | 0,20 | 0,60 | 0,30 |
3 | 11 – 15 | 0,60 | 0,30 | 0,90 | 0,45 |
4 | 16 – 20 | 0,80 | 0,40 | 1,20 | 0,60 |
5 | 21 – 25 | 1,06 | 0,53 | 1,59 | 0,79 |
6 | 26 – 30 | 1,18 | 0,59 | 1,77 | 0,88 |
7 | 31 – 35 | 1,38 | 0,69 | 2,07 | 1,03 |
8 | 36 – 40 | 1,58 | 0,79 | 2,37 | 1,18 |
9 | 41 – 45 | 1,92 | 0,96 | 2,88 | 1,44 |
10 | 46 – 50 | 2,18 | 1,09 | 3,27 | 1,63 |
11 | 51 – 55 | 2,52 | 1,26 | 3,78 | 1,89 |
12 | 56 – 60 | 2,72 | 1,36 | 4,08 | 2,04 |
13 | 61 – 65 | 2,98 | 1,49 | 4,47 | 2,23 |
14 | 66 – 70 | 3,18 | 1,59 | 4,77 | 2,38 |
15 | 71 – 80 | 3,72 | 1,86 | 5,58 | 2,79 |
16 | 81 – 90 | 4,18 | 2,09 | 6,27 | 3,13 |
17 | 91 – 100 | 4,78 | 2,39 | 7,17 | 3,58 |
18 | 101 – 110 | 5,10 | 2,55 | 7,65 | 3,82 |
19 | 111 – 120 | 5,50 | 2,75 | 8,25 | 4,12 |
20 | 121 – 130 | 5,96 | 2,98 | 8,94 | 4,47 |
21 | 131 – 140 | 6,30 | 3,15 | 9,45 | 4,72 |
22 | 141 – 150 | 6,64 | 3,32 | 9,96 | 4,98 |
23 | 151 – 170 | 7,30 | 3,65 | 10,95 | 5,47 |
24 | 171 – 190 | 8,02 | 4,01 | 12,03 | 6,01 |
25 | 191 – 210 | 8,90 | 4,45 | 13,35 | 6,67 |
26 | 211 – 230 | 9,68 | 4,84 | 14,52 | 7,26 |
27 | 231 – 250 | 10,48 | 5,24 | 15,72 | 7,86 |
28 | 251 – 270 | 11,48 | 5,74 | 17,22 | 8,61 |
29 | 271 – 290 | 12,08 | 6,04 | 18,12 | 9,06 |
30 | 291 – 310 | 12,48 | 6,24 | 18,72 | 9,36 |
31 | 311 – 330 | 13,34 | 6,67 | 20,01 | 10,00 |
32 | 331 – 350 | 13,94 | 6,97 | 20,91 | 10,45 |
33 | 351 – 370 | 15,00 | 7,50 | 22,50 | 11,25 |
34 | 371 – 390 | 15,60 | 7,80 | 23,40 | 11,70 |
35 | 391 – 410 | 16,00 | 8,00 | 24,00 | 12,00 |
36 | 411 – 430 | 16,66 | 8,33 | 24,99 | 12,49 |
37 | 431 – 450 | 17,18 | 8,59 | 25,77 | 12,88 |
38 | 451 – 470 | 17,98 | 8,99 | 26,97 | 13,48 |
39 | 471 – 490 | 18,58 | 9,29 | 27,87 | 13,93 |
40 | 491 – 510 | 18,98 | 9,49 | 28,47 | 14,23 |
Za každých ďalších aj začatých 20 km | 0,32 | 0,16 | 0,48 | 0,24 |
Cenník č. 2
Žiacke týždenné, mesačné a jednorazové cestovné lístky
Číslo pásma | Tarifná vzdialenosť | 2. trieda osobných vlakov a rýchlikov | ||||
A | B | |||||
Časový cestovný lístok na opakované cesty | Jednorazový cestovný lístok | |||||
týždenný | mesačný | |||||
jednosmerný | obojsmerný | jednosmerný | obojsmerný | |||
km | v eurách | v eurách | v eurách | v eurách | v eurách | |
1 | 1 – 5 | 0,46 | 0,92 | 1,83 | 3,66 | 0,13 |
2 | 6 – 10 | 0,73 | 1,46 | 2,85 | 5,70 | 0,20 |
3 | 11 – 15 | 1,06 | 2,12 | 4,15 | 8,30 | 0,30 |
4 | 16 – 20 | 1,43 | 2,86 | 5,58 | 11,16 | 0,40 |
5 | 21 – 25 | 1,93 | 3,86 | 7,50 | 15,00 | 0,53 |
6 | 26 – 30 | 2,16 | 4,32 | 8,43 | 16,86 | 0,59 |
7 | 31 – 35 | 2,52 | 5,04 | 9,83 | 19,66 | 0,69 |
8 | 36 – 40 | 2,85 | 5,70 | 11,12 | 22,24 | 0,79 |
9 | 41 – 45 | 3,35 | 6,70 | 13,08 | 26,16 | 0,96 |
10 | 46 – 50 | 3,72 | 7,44 | 14,51 | 29,02 | 1,09 |
11 | 51 – 55 | 4,12 | 8,24 | 16,17 | 32,34 | 1,26 |
12 | 56 – 60 | 4,41 | 8,82 | 17,23 | 34,46 | 1,36 |
13 | 61 – 65 | 4,78 | 9,56 | 18,59 | 37,18 | 1,49 |
14 | 66 – 70 | 5,01 | 10,02 | 19,55 | 39,10 | 1,59 |
15 | 71 – 80 | 5,84 | 11,68 | 22,77 | 45,54 | 1,86 |
16 | 81 – 90 | 6,57 | 13,14 | 25,63 | 51,26 | 2,09 |
17 | 91 – 100 | 7,54 | 15,08 | 29,38 | 58,76 | 2,39 |
18 | 101 – 110 | 8,00 | 16,00 | 31,20 | 62,40 | 2,55 |
19 | 111 – 120 | 8,73 | 17,46 | 34,06 | 68,12 | 2,75 |
20 | 121 – 130 | 9,56 | 19,12 | 37,28 | 74,56 | 2,98 |
21 | 131 – 140 | 10,16 | 20,32 | 39,60 | 79,20 | 3,15 |
22 | 141 – 150 | 10,75 | 21,50 | 41,96 | 83,92 | 3,32 |
23 | 151 – 170 | 11,95 | 23,90 | 46,60 | 93,20 | 3,65 |
24 | 171 – 190 | 13,28 | 26,56 | 51,78 | 103,56 | 4,01 |
25 | 191 – 210 | 14,80 | 29,60 | 57,72 | 115,44 | 4,45 |
26 | 211 – 230 | xx | xx | xx | xx | 4,84 |
27 | 231 – 250 | xx | xx | xx | xx | 5,24 |
28 | 251 – 270 | xx | xx | xx | xx | 5,74 |
29 | 271 – 290 | xx | xx | xx | xx | 6,04 |
30 | 291 – 310 | xx | xx | xx | xx | 6,24 |
31 | 311 – 330 | xx | xx | xx | xx | 6,67 |
32 | 331 – 350 | xx | xx | xx | xx | 6,97 |
33 | 351 – 370 | xx | xx | xx | xx | 7,50 |
34 | 371 – 390 | xx | xx | xx | xx | 7,80 |
35 | 391 – 410 | xx | xx | xx | xx | 8,00 |
36 | 411 – 430 | xx | xx | xx | xx | 8,33 |
37 | 431 – 450 | xx | xx | xx | xx | 8,59 |
38 | 451 – 470 | xx | xx | xx | xx | 8,99 |
39 | 471 – 490 | xx | xx | xx | xx | 9,29 |
40 | 491 – 510 | xx | xx | xx | xx | 9,49 |
Za každých ďalších aj začatých 20 km | 0,16 |
Cenník č. 3
Zľavnené cestovné - pre občanov nad 70 rokov
Číslo pásma | Tarifná vzdialenosť | Cestovné pre občanov nad 70 rokov |
2. trieda osobných vlakov | ||
km | v eurách | |
1 | 1 – 50 | 0,17 |
2 | 51 – 100 | 0,33 |
3 | 101 – 150 | 0,50 |
4 | 151 – 200 | 0,66 |
5 | 201 – 250 | 0,83 |
6 | 251 – 300 | 1,00 |
7 | 301 – 350 | 1,16 |
8 | 351 – 400 | 1,33 |
9 | 401 – 450 | 1,49 |
10 | 451 – 500 | 1,66 |
Za každých ďalších aj začatých 50 km | 0,16 |
B.
Podmienky regulácie cien vo vnútroštátnej železničnej doprave osôb
I.
Všeobecné podmienky
1.
Maximálne ceny vnútroštátnej železničnej osobnej dopravy (ďalej len „cestovné“) a podmienky regulácie cien platia pre dopravcov prevádzkujúcich železničnú verejnú vnútroštátnu pravidelnú osobnú dopravu.
2.
Maximálne cestovné a podmienky regulácie cien uvedené v tejto prílohe neplatia pre vnútroštátnu železničnú osobnú dopravu na Tatranských elektrických železniciach, na úzkorozchodnej železnici Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice, na ozubnicových železniciach a pre železničnú osobnú dopravu zabezpečovanú vlakmi kategórie InterCity, EuroCity a SuperCity.
3.
Maximálne ceny sú vrátane dane z pridanej hodnoty.
II.
Druhy cestovného
1.
Obyčajné cestovné celé podľa stĺpca A a C cenníka č. 1 tejto prílohy je cena za prepravu cestujúcich v 1. alebo 2. vozňovej triede, ktorí neuplatňujú cestovné podľa bodov 2 až 4.
2.
Obyčajné cestovné polovičné podľa stĺpca B a D cenníka č. 1 tejto prílohy je cena za prepravu
a)
detí od 6. roku veku do dovŕšenia 15. roku veku,
b)
osôb zdravotne ťažko postihnutých, držiteľov preukazov ŤZP a ŤZP-S,
c)
rodičov alebo iných zákonných zástupcov na návštevy detí telesne, mentálne alebo zmyslovo postihnutých.
3.
Žiacke časové cestovné podľa stĺpca A cenníka č. 2 tejto prílohy je cena za prepravu žiakov a študentov na opakované cesty (týždenné a mesačné cestovné lístky).
Žiacke cestovné jednorazové podľa stĺpca B cenníka č. 2 tejto prílohy je cena za prepravu žiakov a študentov na jednotlivé cesty.
4.
Cestovné pre občanov nad 70 rokov veku podľa cenníka č. 3 tejto prílohy je cena za prepravu v 2. vozňovej triede osobných vlakov alebo rýchlikov.
III.
Bezplatná preprava
Bezplatne sa prepravujú
a)
deti do dovŕšenia šiesteho roku veku,
b)
sprievodcovia osôb ťažko zdravotne postihnutých, držiteľov preukazov ŤZP-S.
IV.
Výpočet cestovného
1.
Výška cestovného sa určuje v závislosti od
a)
tarifnej vzdialenosti,
b)
zvolenej vozňovej triedy,
c)
druhu cestovného.
2.
Cestovné je určené v jednotlivých cenníkoch pre príslušné tarifné pásma a vypočíta sa za skutočnú prepravnú cestu na tratiach, po ktorých sa cesta uskutočňuje.
V.
Všeobecné podmienky uplatňovania zľavneného cestovného
1.
Zľavnené cestovné možno uplatniť pre cesty v 2. vozňovej triede osobného vlaku alebo rýchlika.
2.
Ak je priznanie zľavneného cestovného viazané na predloženie preukazu, preukaz sa predkladá pri zakúpení cestovného lístka.
3.
Ak je možné súčasne uplatniť zľavnené cestovné z viacerých dôvodov, zľava sa poskytuje len raz s výnimkou podľa bodu 1 časti VIII.
4.
Zľavnené cestovné a bezplatná preprava sa uplatňujú v rozsahu a za podmienok ustanovených v časti VI až IX.
VI.
Preprava detí
1.
Deti do dovŕšenia šiesteho roku veku sa prepravujú bezplatne. Cestujúci s platným cestovným lístkom môže uplatniť bezplatnú prepravu najviac pre dve deti do dovŕšenia šiesteho roku veku, ak pre ne nepožaduje viac ako jedno miesto na sedenie. Pri preprave každého ďalšieho dieťaťa do šiesteho roku veku sa platí polovica obyčajného cestovného v 1. alebo v 2. vozňovej triede osobných vlakov alebo rýchlikov.
2.
U detí od 6. roku veku do dovŕšenia 15. roku veku sa uplatňuje polovica obyčajného cestovného v 1. alebo v 2. vozňovej triede osobných vlakov alebo rýchlikov.
VII.
Zľavnené cestovné pre žiakov a študentov
1.
Zľavnené cestovné pre žiakov a študentov sa poskytuje
a)
žiakom a študentom základných a stredných škôl podľa osobitného predpisu1) v dennej forme štúdia,
b)
študentom vysokých škôl a fakúlt podľa osobitného predpisu2) v dennej forme štúdia do získania vysokoškolského vzdelania druhého stupňa,
c)
žiakom a študentom študujúcim v zahraničí, ktorých štúdium sa považuje za ekvivalent štúdia na školách zriadených v Slovenskej republike,
d)
deťom a mládeži z detských domovov, ústavov sociálnej starostlivosti a zariadení pre dlhodobo chorých,
e)
študentom, ktorí umiestnili svoje dieťa nie staršie ako 15 rokov veku do náhradnej výchovy.
2.
Zľavnené cestovné sa poskytuje počas školského roka žiakom a študentom do dovŕšenia 26. roku veku.
3.
Na uplatnenie zľavneného cestovného pre žiakov alebo študentov sa používa žiacky preukaz vydaný na príslušný školský rok alebo aktivovaná bezkontaktná čipová karta.
4.
Žiacke cestovné lístky sa vydávajú ako
a)
žiacke cestovné lístky časové s platnosťou na určité obdobie (týždenné, mesačné), ktoré oprávňujú držiteľa v dňoch školského vyučovania na jednu cestu do školy a na jednu cestu späť na vyznačenej trati v čase platnosti; vydávajú sa na zodpovedajúci počet dní ako jednosmerné alebo obojsmerné podľa stĺpca A cenníka č. 2 tejto prílohy,
b)
žiacke cestovné lístky jednorazové podľa stĺpca B cenníka č. 2 tejto prílohy.
VIII.
Zľavnené cestovné pre ťažko zdravotne postihnutých občanov
1.
Zdravotne ťažko postihnutí občania, ktorí sú držiteľmi preukazov ŤZP a ŤZP-S, sa prepravujú v 2. vozňovej triede osobných vlakov a rýchlikov za cestovné podľa stĺpca B cenníka č. 1 tejto prílohy. Ak držiteľom preukazu ŤZP je dieťa do dovŕšenia šiesteho roku, bezplatne sa s ním prepravuje aj jeho sprievodca.
2.
Držiteľovi preukazu ŤZP-S sa okrem zliav podľa odseku 1 poskytuje aj bezplatná preprava
a)
jeho sprievodcu,
b)
jeho invalidného vozíka,
c)
detského kočíka.
IX.
Zľavy na návštevy rodičov k deťom telesne, mentálne alebo zmyslovo postihnutým, chronicky chorým, umiestneným v zariadeniach na území Slovenskej republiky
1.
Zľava sa poskytuje rodičom alebo iným zákonným zástupcom na návštevu dieťaťa telesne, mentálne alebo zmyslovo postihnutého alebo chronicky chorého, umiestneného v školských, sociálnych a zdravotníckych zariadeniach na území Slovenskej republiky vo výške polovice obyčajného cestovného v 2. vozňovej triede osobných vlakov a rýchlikov podľa stĺpca B cenníka č. 1 tejto prílohy.
2.
Zľava podľa odseku 1 sa poskytuje na preukaz vystavený a potvrdený zariadením alebo školou, v ktorom je dieťa umiestnené. Totožnosť držiteľa preukazu sa preukazuje občianskym preukazom alebo iným preukazom totožnosti s fotografiou. Zľava sa poskytne obom rodičom alebo iným zákonným zástupcom i vtedy, ak sú držiteľmi jedného spoločného preukazu, v ktorom sú uvedené ich mená a priezviská.
Príloha č. 2 k výnosu č. 654/2005 Z. z.
MAXIMÁLNE CENY A PODMIENKY REGULÁCIE CIEN ZA POUŽITIE ŽELEZNIČNEJ DOPRAVNEJ CESTY VO VNÚTROŠTÁTNEJ DOPRAVE OSÔB A NÁKLADOV
Číselný kód klasifikácie produkcie: | 60.10.1 |
60.10.2 |
I.
Maximálne ceny za použitie železničnej dopravnej cesty vo vnútroštátnej doprave osôb a nákladov
A.
vlakmi na dopravu osôb
Maximálna cena v eurách bez dane z pridanej hodnoty | |||
Kategória trate | za vlkm (Cz) | za tis. hrtkm (Cd) | za vlak (Cp) |
1. | 1,6179 | 0,7532 | 5,9135 |
2. | 1,5900 | 0,6695 | 5,9135 |
3. | 1,4227 | 0,5859 | 5,9135 |
B.
vlakmi na dopravu nákladov
Maximálna cena v eurách bez dane z pridanej hodnoty | |||
Kategória trate | za vlkm (Cz) | za tis. hrtkm (Cd) | za vlak (Cp) |
1. | 9,5117 | 0,7811 | 47,4198 |
2. | 9,4838 | 0,7253 | 47,4198 |
3. | 6,5273 | 0,6138 | 47,4198 |
Maximálna cena za použitie železničnej dopravnej cesty vo vnútroštátnej doprave vlakmi na dopravu osôb alebo vlakmi na dopravu nákladov sa vypočítava podľa tohto vzorca:
C.
samostatnými hnacími dráhovými vozidlami všetkých typov, ktorých pohyb po dráhe súvisí
Maximálna cena v eurách bez dane z pridanej hodnoty za vlkm pre všetky kategórie tratí (Cs) | |
1. s vlakmi na dopravu osôb | 1,6179 |
2. s vlakmi na dopravu nákladov | 4,1841 |
Maximálna cena za použitie železničnej dopravnej cesty vo vnútroštátnej doprave pre samostatné hnacie dráhové vozidlá všetkých typov sa pre všetky kategórie tratí vypočítava podľa tohto vzorca:
Vysvetlivky k symbolom použitým v tabuľkách a vo vzorcoch na výpočet maximálnych cien:
Vlakové úseky sa zaraďujú do troch kategórií, pričom sa kategórie určujú takto:
Číslo vlakového úseku | Názov | km | Kategória trate | |
14 | 15 | Čierna nad Tisou štátna hranica – Čierna nad Tisou | 4 | 1 |
22 | 23 | Čierna nad Tisou – Michaľany | 47 | 1 |
24 | 25 | Michaľany – Košice (vrátane Barca stavadlo 1 – Košice nákladná stanica – Košice vchodové stavadlo) | 48 | 1 |
222 | 223 | Košice – Kysak | 16 | 1 |
224 | 225 | Kysak – Margecany | 19 | 1 |
226 | 227 | Margecany – Spišská Nová Ves | 40 | 1 |
232 | 233 | Spišská Nová Ves – Poprad-Tatry | 26 | 1 |
234 | 235 | Poprad-Tatry – Štrba | 19 | 1 |
242 | 243 | Štrba – Liptovský Mikuláš | 39 | 1 |
244 | 245 | Liptovský Mikuláš – Kraľovany | 44 | 1 |
262 | 263 | Kraľovany – Vrútky | 18 | 1 |
264 | 265 | Vrútky – Žilina (vrátane odbočka Potok – Žilina – Teplička-odbočka Váh) | 21 | 1 |
272 | 273 | Žilina – Púchov | 44 | 1 |
282 | 283 | Žilina – Čadca (vrátane Žilina zriaďovacia stanica – Žilina výhybka č. 144/145) | 30 | 1 |
312 | 313 | Kysak – Prešov (vrátane odbočka Kysak – Kysak výhybka č. 39/40) | 17 | 1 |
322 | 323 | Prešov – Plaveč (vrátane odbočka Plaveč – odbočka Orlov) | 55 | 1 |
332 | 333 | Plaveč – Plaveč štátna hranica | 7 | 1 |
372 | 373 | Košice – Barca (vrátane Košice vchodová skupina – Barca stavadlo 1) | 5 | 1 |
382 | 383 | Čaňa – Barca | 8 | 1 |
394 | 395 | Čaňa štátna hranica – Čaňa | 10 | 1 |
622 | 623 | Čadca – Skalité | 14 | 1 |
632 | 633 | Skalité – Skalité štátna hranica | 7 | 1 |
944 | 945 | Štúrovo štátna hranica – Štúrovo | 14 | 1 |
952 | 953 | Štúrovo – Nové Zámky | 44 | 1 |
992 | 993 | Nové Zámky – Palárikovo | 10 | 1 |
994 | 995 | Palárikovo – Galanta | 32 | 1 |
996 | 997 | Galanta – Bratislava-Vajnory | 39 | 1 |
1002 | 1003 | Bratislava-Vajnory – Bratislava hlavná stanica | 10 | 1 |
1024 | 1025 | Komárno štátna hranica – Komárno | 4 | 1 |
1032 | 1033 | Komárno – Nové Zámky | 29 | 1 |
1322 | 1323 | Púchov – Trenčianska Teplá | 27 | 1 |
1324 | 1325 | Trenčianska Teplá – Trenčín | 8 | 1 |
1326 | 1327 | Trenčín – Nové Mesto nad Váhom | 25 | 1 |
1328 | 1329 | Nové Mesto nad Váhom – Leopoldov | 36 | 1 |
1352 | 1353 | Leopoldov – Trnava | 17 | 1 |
1354 | 1355 | Trnava – Bratislava-Rača | 39 | 1 |
1372 | 1373 | Bratislava hlavná stanica – Devínska Nová Ves | 13 | 1 |
1374 | 1375 | Devínska Nová Ves – Kúty | 51 | 1 |
1382 | 1383 | Kúty – Kúty štátna hranica | 7 | 1 |
1442 | 1443 | Bratislava-Rača – Bratislava hlavná stanica | 7 | 1 |
1454 | 1455 | Rusovce štátna hranica – Rusovce | 4 | 1 |
1462 | 1463 | Rusovce – Bratislava ústredná nákladná stanica | 17 | 1 |
1464 | 1465 | Bratislava ústredná nákladná stanica – Bratislava-Nové Mesto | 6 | 1 |
1474 | 1475 | Bratislava-Petržalka štátna hranica – Bratislava-Petržalka | 2 | 1 |
1482 | 1483 | Bratislava-Nové Mesto – Bratislava hlavná stanica | 5 | 1 |
1552 | 1553 | Bratislava-Rača – Bratislava predmestie | 4 | 1 |
1602 | 1603 | Galanta – Sereď | 13 | 1 |
1604 | 1605 | Sereď – Leopoldov | 17 | 1 |
2002 | 2003 | Čadca – Čadca štátna hranica (Mosty u Jablunkova km 286,5) | 7 | 1 |
2652 | 2653 | Púchov – Lúky pod Makytou | 13 | 1 |
2654 | 2655 | Lúky pod Makytou – Lúky pod Makytou štátna hranica | 8 | 1 |
74 | 75 | Maťovce štátna hranica – Maťovce širokorozchodná trať | 3 | 2 |
82 | 83 | Maťovce – Výhybňa Vojany širokorozchodná trať | 8 | 2 |
84 | 85 | Výhybňa Vojany – Haniska pri Košiciach širokorozchodná trať | 77 | 2 |
122 | 123 | Humenné – Strážske | 9 | 2 |
124 | 125 | Strážske – Bánovce nad Ondavou (vrátane odbočka Hatalov – odbočka Bánovce nad Ondavou) | 24 | 2 |
126 | 127 | Bánovce nad Ondavou – Trebišov | 11 | 2 |
142 | 143 | Trebišov – Výhybňa Červený Dvor normálny rozchod | 16 | 2 |
202 | 203 | Maťovce – Veľké Kapušany | 3 | 2 |
204 | 205 | Veľké Kapušany – Bánovce nad Ondavou | 26 | 2 |
302 | 303 | Strážske – Kapušany pri Prešove | 51 | 2 |
304 | 305 | Kapušany pri Prešove – Prešov | 10 | 2 |
362 | 363 | Krásna nad Haniskou – Haniska pri Košiciach | 7 | 2 |
374 | 375 | Barca – Haniska pri Košiciach | 6 | 2 |
376 | 377 | Haniska pri Košiciach – Rožňava | 60 | 2 |
378 | 379 | Rožňava – Plešivec | 13 | 2 |
412 | 413 | Margecany – Červená Skala | 93 | 2 |
422 | 423 | Červená Skala – Brezno | 43 | 2 |
424 | 425 | Brezno – Banská Bystrica | 43 | 2 |
522 | 523 | Plaveč – Výhybňa Studený Potok | 52 | 2 |
524 | 525 | Výhybňa Studený Potok – Poprad-Tatry | 8 | 2 |
672 | 673 | Plešivec – Lenartovce | 31 | 2 |
674 | 675 | Lenartovce – Jesenské | 20 | 2 |
676 | 677 | Jesenské – Fiľakovo (vrátane Výhybňa Urbanka – Fiľakovo stavadlo 3) | 29 | 2 |
682 | 683 | Fiľakovo – Lučenec | 15 | 2 |
684 | 685 | Lučenec – Zvolen východ | 50 | 2 |
686 | 687 | Zvolen východ – Zvolen osobná stanica | 4 | 2 |
704 | 705 | Fiľakovo štátna hranica – Fiľakovo | 12 | 2 |
852 | 853 | Hronská Dúbrava – Diviaky | 56 | 2 |
854 | 855 | Diviaky – Martin | 22 | 2 |
862 | 863 | Banská Bystrica – Diviaky | 46 | 2 |
872 | 873 | Martin – Vrútky (vrátane Martin – Vrútky nákladná stanica) | 7 | 2 |
882 | 883 | Zvolen osobná stanica/nákladná stanica – Banská Bystrica | 21 | 2 |
1062 | 1063 | Zvolen osobná stanica – Hronská Dúbrava | 11 | 2 |
1064 | 1065 | Hronská Dúbrava – Kozárovce | 54 | 2 |
1066 | 1067 | Kozárovce – Levice | 12 | 2 |
1082 | 1083 | Levice – Úľany nad Žitavou | 37 | 2 |
1084 | 1085 | Úľany nad Žitavou – Šurany | 6 | 2 |
1086 | 1087 | Šurany – Nové Zámky | 10 | 2 |
1092 | 1093 | Šurany – Palárikovo | 8 | 2 |
1132 | 1133 | Prievidza – Chynorany | 34 | 2 |
1134 | 1135 | Chynorany – Topoľčany | 10 | 2 |
1142 | 1143 | Topoľčany – Jelšovce | 22 | 2 |
1144 | 1145 | Jelšovce – Lužianky | 4 | 2 |
1152 | 1153 | Jelšovce – Zbehy | 5 | 2 |
1162 | 1163 | Lužianky – Nitra | 7 | 2 |
1164 | 1165 | Nitra – Šurany | 26 | 2 |
1212 | 1213 | Kozárovce – Zlaté Moravce | 22 | 2 |
1214 | 1215 | Zlaté Moravce – Lužianky | 33 | 2 |
1222 | 1223 | Lužianky – Zbehy | 4 | 2 |
1224 | 1225 | Zbehy – Leopoldov | 24 | 2 |
1392 | 1393 | Devínska Nová Ves – Devínska Nová Ves štátna hranica | 4 | 2 |
1432 | 1433 | Bratislava ústredná nákladná stanica – Bratislava-Pálenisko | 2 | 2 |
1492 | 1493 | Bratislava-Nové Mesto – Bratislava predmestie | 2 | 2 |
1494 | 1495 | Bratislava predmestie – Bratislava východ vchodová skupina | 4 | 2 |
1512 | 1513 | Bratislava-Rača – Bratislava východ vchodová skupina | 2 | 2 |
1522 | 1523 | Bratislava-Vajnory – Bratislava východ vchodová skupina | 3 | 2 |
1532 | 1533 | Bratislava-Vajnory – odbočka Močiar – odbočka Vinohrady – Bratislava východ vchodová skupina | 7 | 2 |
1542 | 1543 | Bratislava-Vajnory – Bratislava predmestie | 5 | 2 |
1562 | 1563 | Bratislava východ vchodová skupina – Bratislava hlavná stanica | 7 | 2 |
1572 | 1573 | Bratislava-Vajnory – Bratislava východ odchodová skupina Juh – Bratislava hlavná stanica | 9 | 2 |
1582 | 1583 | Bratislava-Vajnory – Bratislava východ odchodová skupina Juh – Bratislava predmestie | 6 | 2 |
1612 | 1613 | Sereď – Trnava | 15 | 2 |
1622 | 1623 | Trnava – Kúty | 68 | 2 |
1722 | 1723 | Trenčín – Chynorany | 49 | 2 |
32 | 33 | Slovenské Nové Mesto – Slovenské Nové Mesto štátna hranica | 1 | 3 |
104 | 105 | Medzilaborce štátna hranica – Medzilaborce | 15 | 3 |
112 | 113 | Medzilaborce – Humenné | 41 | 3 |
132 | 133 | Trebišov – Michaľany | 20 | 3 |
162 | 163 | Stakčín – Humenné | 27 | 3 |
172 | 173 | Vranov nad Topľou – Trebišov | 32 | 3 |
182 | 183 | Bardejov – Kapušany pri Prešove | 35 | 3 |
432 | 433 | Hronec – Podbrezová | 4 | 3 |
442 | 443 | Moldava nad Bodvou – Medzev | 15 | 3 |
472 | 473 | Dobšiná – Rožňava | 26 | 3 |
482 | 483 | Plešivec – Slavošovce | 24 | 3 |
492 | 493 | Plešivec – Muráň | 41 | 3 |
532 | 533 | Tatranská Lomnica – Výhybňa Studený Potok | 9 | 3 |
542 | 543 | Poprad-Tatry – Starý Smokovec | 13 | 3 |
544 | 545 | Starý Smokovec – Štrbské Pleso | 16 | 3 |
552 | 553 | Tatranská Lomnica – Starý Smokovec | 6 | 3 |
562 | 563 | Štrbské Pleso – Štrba | 5 | 3 |
582 | 583 | Spišské Podhradie – Spišské Vlachy | 9 | 3 |
592 | 593 | Levoča – Spišská Nová Ves | 13 | 3 |
602 | 603 | Trstená – Kraľovany | 56 | 3 |
642 | 643 | Čadca – Makov | 26 | 3 |
652 | 653 | Žilina – Rajec | 21 | 3 |
694 | 695 | Lenartovce štátna hranica – Lenartovce | 1 | 3 |
732 | 733 | Jesenské – Rimavská Sobota | 11 | 3 |
734 | 735 | Rimavská Sobota – Tisovec | 38 | 3 |
742 | 743 | Tisovec – Pohronská Polhora | 16 | 3 |
744 | 745 | Pohronská Polhora – Brezno | 17 | 3 |
772 | 773 | Poltár – Rimavská Sobota | 30 | 3 |
782 | 783 | Veľký Krtíš – Malé Straciny | 4 | 3 |
792 | 793 | Malé Straciny – Bušince štátna hranica | 10 | 3 |
804 | 805 | Kalonda štátna hranica – Lučenec | 11 | 3 |
812 | 813 | Utekáč – Lučenec | 41 | 3 |
822 | 823 | Breznička – Katarínska Huta | 10 | 3 |
902 | 903 | Zvolen osobná stanica – Šahy | 74 | 3 |
912 | 913 | Šahy – Čata | 32 | 3 |
922 | 923 | Levice – Čata | 32 | 3 |
924 | 925 | Čata – Štúrovo | 20 | 3 |
1052 | 1053 | Banská Štiavnica – Hronská Dúbrava | 20 | 3 |
1112 | 1113 | Horná Štubňa – Handlová | 18 | 3 |
1114 | 1115 | Handlová – Prievidza (vrátane Prievidza stavadlo 3 – Prievidza nákladná stanica) | 19 | 3 |
1182 | 1183 | Nitrianske Pravno – Prievidza | 11 | 3 |
1232 | 1233 | Topoľčianky – Zlaté Moravce | 4 | 3 |
1242 | 1243 | Zlaté Moravce – Úľany nad Žitavou | 35 | 3 |
1252 | 1253 | Zbehy – Radošina | 20 | 3 |
1272 | 1273 | Neded – Šaľa | 19 | 3 |
1282 | 1283 | Komárno – Dunajská Streda | 53 | 3 |
1284 | 1285 | Dunajská Streda – Bratislava-Nové Mesto | 42 | 3 |
1292 | 1293 | Kolárovo – Komárno | 26 | 3 |
1402 | 1403 | Devínske Jazero – Stupava | 7 | 3 |
1412 | 1413 | Plavecký Mikuláš – Zohor | 35 | 3 |
1422 | 1423 | Zohor – Záhorská Ves | 14 | 3 |
1632 | 1633 | Brezová pod Bradlom – Jablonica | 12 | 3 |
1652 | 1653 | Nové Mesto nad Váhom – Myjava (vrátane Nové Mesto nad Váhom stavadlo 3 – Nové Mesto nad Váhom stavadlo 4) | 44 | 3 |
1662 | 1663 | Vrbovce – Vrbovce štátna hranica | 1 | 3 |
1672 | 1673 | Kúty – Holíč nad Moravou | 19 | 3 |
1674 | 1675 | Holíč nad Moravou – Skalica na Slovensku | 7 | 3 |
1682 | 1683 | Holíč nad Moravou – Holíč nad Moravou štátna hranica (km 2,7) | 3 | 3 |
1692 | 1693 | Skalica na Slovensku – Skalica na Slovensku štátna hranica | 2 | 3 |
1702 | 1703 | Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice | 6 | 3 |
1712 | 1713 | Piešťany – Vrbové | 8 | 3 |
1732 | 1733 | Nemšová – Lednické Rovne | 17 | 3 |
3232 | 3233 | Trenčianska Teplá – Nemšová | 4 | 3 |
3234 | 3235 | Nemšová – Horné Srnie štátna hranica | 8 | 3 |
vlkm – vlakové kilometre,
hrtkm – hrubé tonové kilometre,
C – maximálna cena za použitie železničnej dopravnej cesty vo vnútroštátnej doprave,
i – kategória trate, na ktorej sa uskutočňuje doprava, pričom i =1 až 3,
Li– celková dĺžka vlakových úsekov na trati príslušnej kategórie trate, pričom platí
n – maximálny počet vlakových úsekov príslušnej kategórie trate, ktorý je
– na tratiach 1. kategórie 51,
– na tratiach 2. kategórie 64 a
– na tratiach 3. kategórie 63,
j – počet vlakových úsekov príslušnej kategórie trate, na ktorej sa uskutočňuje doprava,
Czi – maximálna cena za vlakový kilometer pre vlaky na dopravu osôb a nákladov na príslušnej kategórii trate,
Cdi – maximálna cena za tisíc hrubých tonových kilometrov pre vlaky na dopravu osôb a nákladov na príslušnej kategórii trate,
Cp– maximálna cena pre vlaky na dopravu osôb a nákladov za prístup na dopravnú cestu,
Cs – maximálna cena pre jazdu samostatných hnacích dráhových vozidiel všetkých typov,
V – celkový počet objednaných pravidelných vlakov definovaných číslom, hmotnosťou, dĺžkou a rýchlosťou,
Q – hrubá hmotnosť vlaku v tonách,
k – koeficient, ktorého maximálna výška sa určuje takto:
vlaky na dopravu osôb | maximálna výška koeficientu | |
1. | pri zavedení osobitného vlaku, ktorým je vlak, ktorého cestovný poriadok nie je obsiahnutý v grafikone vlakovej dopravy a jeho účelom je uspokojenie požiadavky, ktorá nebola známa pri tvorbe grafikonu | 1,1 |
2. | pri doprave ostatnými vlakmi | 1,0 |
vlaky na dopravu nákladov | ||
1. | pri doprave vlakmi s prekročenou nakladacou mierou | 1,5 |
2. | pri doprave vlakmi so zásielkami nebezpečného tovaru | 1,5 |
3. | pri zavedení osobitného vlaku, ktorého cestovný poriadok nie je obsiahnutý v grafikone vlakovej dopravy a jeho účelom je uspokojenie požiadavky, ktorá nebola známa pri tvorbe grafikonu | 1,1 |
4. | pri doprave ostatnými vlakmi | 1,0 |
II.
Podmienky regulácie cien železničnej dopravnej cesty vo vnútroštátnej doprave osôb a nákladov
1.
Maximálne ceny za použitie železničnej dopravnej cesty a určené podmienky platia pre prevádzkovateľa železničných celoštátnych a regionálnych dráh podľa osobitného predpisu.1)
2.
V maximálnych cenách za použitie železničnej dopravnej cesty vo vnútroštátnej doprave osôb a nákladov podľa časti I tejto prílohy sú zahrnuté náklady dopravnej cesty spojené so zabezpečením riadenia, organizovania dopravy na dráhe, obsluhy a prevádzky dráhy podľa osobitných predpisov,3) a to výkony súvisiace
a)
s organizovaním vlakovej dopravy vrátane prístupu na sieť, výkonov technickej kancelárie a posunu,
b)
s prevádzkou, opravami, údržbou a obnovou železničných tratí, stavieb, budov, mostov, tunelov a ostatných objektov, ktoré sú súčasťou dopravnej cesty, vrátane odpisov týchto zariadení, preventívnych opatrení, dohliadacej činnosti a diagnostiky,
c)
s prevádzkou, opravami, kontrolou, revíziou, údržbou a obnovou oznamovacích a zabezpečovacích zariadení vrátane dispečerských a informačných zariadení, nadzemných a káblových vedení, staničných, traťových a priecestných zabezpečovacích zariadení a spádoviskových zariadení,
d)
s prevádzkou, opravami, údržbou, obsluhou, kontrolou a revíziami zariadení elektrotechniky a energetiky vrátane obsluhy a prevádzky silnoprúdových a špeciálnych elektrotechnických zariadení, náhradných zdrojov elektriny, trakčného vedenia jednosmernej a striedavej trakčnej prúdovej sústavy, napájacích a spínacích staníc, napájania zabezpečovacích zariadení.
3.
V maximálnych cenách za použitie železničnej dopravnej cesty vo vnútroštátnej doprave osôb a nákladov nie sú zahrnuté
a)
náklady na trakčnú elektrickú energiu (vrátane trakčnej energie spotrebovanej pri posune) a palivo,
b)
náklady na služby informačných systémov podľa špeciálnych požiadaviek dopravcu,
c)
nájomné za priestory v budovách a stavbách Železníc Slovenskej republiky užívané dopravcom a náklady na služby súvisiace s užívaním týchto priestorov, a to najmä náklady na dodávku netrakčnej energie spotrebovanej v užívaných priestoroch, vodného a stočného, tepla a upratovania, a
d)
telekomunikačné služby komerčného charakteru podľa špeciálnych požiadaviek dopravcu.
4.
Pre výpočet maximálnej ceny za použitie železničnej dopravnej cesty vo vnútroštátnej doprave osôb a nákladov je rozhodujúci druh vlaku, kategória trate, dĺžka vlakových úsekov, na ktorých sa uskutočňuje doprava, a hrubá hmotnosť vlaku, pričom hrubá hmotnosť vlaku sa vypočíta
a)
pre vlak na dopravu osôb ako súčet hmotností železničných koľajových vozidiel v tonách a hmotnosti cestujúcich v tonách (počet miest na sedenie vynásobený koeficientom 0,08),
b)
pre vlak na dopravu nákladov ako súčet hmotností železničných koľajových vozidiel a hmotnosti naloženého tovaru v tonách.
Výsledná hmotnosť sa zaokrúhli na celé tony nahor.
1)
Zákon č. 29/1984 Zb. o sústave základných a stredných škôl (školský zákon) v znení neskorších predpisov.
2)
Zákon č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
3)
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 164/1996 Z. z. o dráhach a o zmene zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov.