Inteligentné zákony pre účtovníkov
Uvádzacia cena

Vyhláška Ministerstva dopravy o križovaní pozemných komunikácií s dráhami na úrovni koľají

Znenie účinné: od 01.08.1968 do 29.02.1988 Neplatné znenie pre dnes
Časové verzie:

Predpis bol zrušený predpisom 7/1988 Zb.

102/1968 Zb.
Časová verzia predpisu účinná od 01.08.1968 do 29.02.1988
102
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy
z 2. júla 1968
o križovaní pozemných komunikácií s dráhami na úrovni koľají
Ministerstvo dopravy po dohode so zúčastnenými ústrednými orgánmi ustanovuje podľa § 29 zákona č. 51/1964 Zb. o dráhach:
§1
(1)
Križovania pozemných komunikácií s dráhami na úrovni koľají (ďalej len „priecestia“) musia byť označené, prípadne zabezpečené.
(2)
Priecestia bez závor sa označujú výstražným krížom.*) Priecestia so závorami sa takto neoznačujú.
(3)
Ak ide o priecestie bez závor s nepatrnou železničnou prevádzkou, dráhový správny orgán môže povoliť, aby priecestie nebolo označené výstražným krížom. Takéto priecestie v čase železničnej prevádzky musí strážiť dráhový pracovník; bližšie podmienky určí dráhový správny orgán. Správca pozemnej komunikácie označuje priecestie dopravnou značkou „vlečkové priecestie“**) a vlak alebo dráhové vozidlo musí pred ním zmierniť rýchlosť.
§2
(1)
Priecestie musí byť zabezpečené priecestným zabezpečovacím zariadením podľa príslušnej technickej normy,***) ak to vyžaduje dopravná intenzita na priecestí a rozhľadové pomery.
(2)
Priecestné zabezpečovacie zariadenie musí varovať užívateľov pozemnej komunikácie s dostatočným časovým predstihom, že sa k priecestiu blíži vlak alebo dráhové vozidlo,
a)
dvoma červenými striedavo kmitajúcimi svetlami a prerušovaným zvukom húkačky alebo zvončeka,
b)
sklopením závor, a ak sú závory obsluhované na diaľku, zvukovou (svetelnou) výstrahou dávanou pred sklopením závor, alebo
c)
kombináciou svetelného (zvukového) výstražného zariadenia a závor.
(3)
Priecestné zabezpečovacie zariadenie ovládané jazdou vlaku musí po 31. decembri 1971 tiež upovedomovať užívateľov pozemnej komunikácie pomaly kmitajúcim bielym svetlom, že sa k priecestiu neblíži vlak alebo dráhové vozidlo.
§3
(1)
O označení priecestia, zabezpečení priecestia, zmene zabezpečenia priecestia, o druhu priecestného zabezpečovacieho zariadenia, spôsobe jeho ovládania, časovom predstihu a dĺžke výstrahy rozhoduje dráhový správny orgán;) účastníkmi konania sú aj okresný národný výbor, správca pozemnej komunikácie a orgán Verejnej bezpečnosti.
(2)
Dráhový správny orgán nerozhoduje o označení priecestí vnútri závodu dráhového podniku, kam nemôžu vchádzať vozidlá nepatriace závodu, a priecestí v železničných staniciach určených pre železničnú a poštovú manipuláciu alebo pre nástup a výstup cestujúcich, ako aj pre prechod dráhových pracovníkov. Tieto priecestia označuje dráhový podnik podľa miestnych potrieb a pomerov.
§4
Zrušujú sa smernice Ministerstva dopravy o železničných priecestiach, prechodoch a ich zabezpečení č. 17 350/1956, čiastka 121, ročník 1956 Úradného listu (Úradného vestníka).
§5
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. augustom 1968.
Minister:

Dr. Řehák v. r.
*)
Dopravná značka č. 20 a, b (príloha vyhlášky č. 80/1966 Zb.).
**)
Dopravná značka č. 21 (príloha vyhlášky č. 80/1966 Zb.).
***)
Technická norma OPT 73 6380.
†)
Kto je zodpovedný za označenie alebo zabezpečenie priecestia, ustanovuje § 17 ods. 1 zákona č. 51/1964 Zb. o dráhach a § 14 vyhlášky č. 52/1964 Zb.