68/1964 Zb.
Časová verzia predpisu účinná od 01.04.1964 do 30.06.1979
68
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy
z 27. marca 1964
o prenesení pôsobnosti štátnej správy vo veciach dráh
Ministerstvo dopravy ustanovuje podľa § 19 a 20 zákona č.51/1964 Zb. o dráhach:
§1
(1)
Pôsobnosť dráhového správneho orgánu vykonávajú správy celoštátnych dráh.*) Pri výkone tejto pôsobnosti im prislúcha:
a)
zaujímať stanovisko k prípravnej dokumentácii stavieb, pri ktorých má dôjsť k pripojeniu na súvislú železničnú sieť alebo k zvýšeniu nárokov na železničnú dopravu, uskutočňovať stavebné konanie, vydávať stavebné povolenie a vykonávať štátny stavebný dozor pri celoštátnych dráhach a vlečkách;
b)
uskutočňovať kolaudačné konanie a vydávať povolenie na začatie prevádzky na celoštátnych dráhach a vlečkách;
c)
dávať súhlas na začatie pomocnej prevádzky na celoštátnych dráhach a vlečkách;
d)
povoľovať výnimky zo zákazu stavieb v ochrannom pásme celoštátnych dráh a vlečiek a určiť primerané podmienky pre stavby v ochrannom pásme týchto dráh;
e)
spolupôsobiť pri rozhodovaní okresného národného výboru o potrebe a rozsahu opatrení v okolí celoštátnych dráh a vlečiek;
f)
určiť v súčinnosti s vodohospodárskym orgánom vzdialenosť vodných diel od celoštátnych dráh a vlečiek;
g)
dávať súhlas na zvádzanie vody do obvodov celoštátnych dráh a vlečiek;
h)
dávať súhlas na uskutočňovanie odstrelov v obvode celoštátnych dráh a vlečiek a v ich okolí;
ch)
prerokúvať s banským úradom úpravu styku celoštátnych dráh a vlečiek s banskou činnosťou;
i)
po prerokovaní s okresným národným výborom rozhodovať o zriadení alebo zrušení stanice (zastávky) a zmene ich výpravného oprávnenia na celoštátnych dráhach;
j)
povoľovať na vlečke obstarávanie prepravných potrieb pre iné osoby a organizácie;
k)
rozhodovať po dohode s krajským národným výborom a vojenskou správou o zrušení vlečiek a o zastavení alebo obmedzení prevádzky na nich; na zrušenie vlečky je potrebný súhlas ústredného orgánu nadriadeného organizácii, ktorá má vlečku v správe;
l)
spolupôsobiť pri rozhodovaní okresného národného výboru o odstránení zrušenej celoštátnej dráhy a vlečky;
m)
vykonávať štátny odborný dozor na dráhach.
(2)
Pôsobnosť krajského národného výboru vo veciach dráh zostáva nedotknutá.
§2
Štátny technický dozor na dráhach vykonávajú správy celoštátnych dráh
a)
pri celoštátnych dráhach, mestských dráhach a dráhach osobitného určenia na
- lokomotívne parné kotly,
- parné a teplovodné kotly,
- tlakové nádoby akumulačných parných lokomotív,
- stabilné tlakové nádoby,
- tlakové nádoby na vozidlách,
- fľaše na plyny,
- plynové zariadenia technických plynov (zariadenia pre výrobu plynov - vyvíjače, redukčné stanice, rozvody),
- nádoby nádržkových železničných vozňov s tlakovým vyprázdňovaním,
- nádoby železničných vozňov na prepravu stlačených, skvapalnených a pod tlakom rozpustených plynov,
b)
pri vlečkách na
- lokomotívne parné kotly,
- tlakové nádoby akumulačných parných lokomotív,
- tlakové nádoby na vozidlách,
- nádoby nádržkových železničných vozňov s tlakovým vyprázdňovaním,
- nádoby železničných vozňov na prepravu stlačených, skvapalnených a pod tlakom rozpustených plynov.
§3
Pre konanie, v ktorom správy celoštátnych dráh rozhodujú o právach, právnych záujmoch alebo povinnostiach občanov a organizácií ako dráhový správny orgán, platia všeobecné predpisy o správnom konaní. O odvolaní proti ich rozhodnutiu rozhoduje Ministerstvo dopravy.
§4
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. aprílom 1964.
Minister:
Indra v. r.
Indra v. r.
*)
Sú to: Východná dráha v Bratislave. - Stredná dráha v Olomouci. - Severozápadná dráha v Prahe. - Juhozápadná dráha v Plzni.