167/1964 Zb.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.1965 do 30.06.1972
167
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy
zo 7. júla 1964,
ktorou sa mení a doplňuje vyhláška č. 119/1962 Zb. o hospodárnosti prevádzky cestných vozidiel pre motorovú dopravu
Ministerstvo dopravy ustanovuje po dohode so zúčastnenými ústrednými úradmi a krajskými národnými výbormi podľa § 16 ods. 1 písm. b) vládneho nariadenia č. 54/1953 Zb. o premávke na cestách v znení zákonného opatrenia Predsedníctva Národného zhromaždenia č. 13/1956 Zb.:
Čl. I
Vyhláška č. 119/1962 Zb. o hospodárnosti prevádzky cestných vozidiel pre motorovú dopravu sa mení a doplňuje takto:
1.
Príloha 1 časť I oddiel 1 bod 8 tabuľky I (Osobné, dodávkové a kombinované automobily) sa doplňuje takto:
Výrobná značka | Typ | Počet valcov | Obsah valcov v cm3 | Základná norma spotreby v l/100 km | |
letná | zimná | ||||
Renault | R8 | 4 | 750 | 6,8 B | 7,5 B |
Škoda | 1000 MB | 4 | 987 | 7,0 B | 7,7 B |
Trabant | P 60 | 2 | 500 | 6,8 Z | 7,5 Z |
Trabant | P 60 - Combi | 2 | 500 | 6,8 Z | 7,5 Z |
Barkas | 1000 - skriňa | 3 | 993 | 11,5 Z | 12,7 Z |
IMV | 1000 | 3 | 981 | 10,7 Z | 11,8 Z |
2.
Príloha 1 časť I oddiel 1 bod 8 tabuľka III (Nákladné automobily) sa doplňuje takto:
Výrobná značka | Typ | Počet valcov | Obsah valcov v cm3 | Základná norma spotreby v l/100 km | |
letná | zimná | ||||
Csepel | D 352 B skl. | 4 | 5 320 | 16,0 N | 17,5 N |
3.
Príloha 1 časť I oddiel 1 bod 8 tabuľka V (Ťahače) sa doplňuje takto:
Výrobná značka | Typ | Počet valcov | Obsah valcov v cm3 | Základná norma spotreby v l/100 km | |
letná | zimná | ||||
Praga | S5T 2 TN | 6 | 7 412 | 28,0 N | 31,0 N |
Tatra | 138 NTt | 8 | 11 762 | 32,0 N | 35,0 N |
4.
Príloha 1 časť I oddiel 1 bod 8 tabuľka VII (Motocykle) sa doplňuje takto:
Výrobná značka | Počet valcov | Obsah valcov v cm3 | Základná norma spotreby v l/100 km | |
letná | zimná | |||
ČZ 175 trojkolka bez plachty | 1 | 175 | 4,2 Z | 4,6 Z |
ČZ 175 trojkolka s plachtou | 1 | 175 | 5,5 Z | 6,0 Z |
Matchless G 80 | 1 | 498 | 6,9 B | 7,6 B |
5.
Príloha 1 časť II bod 3 novo znie:
„Norma spotreby pohonných hmôt pre technické prehliadky 1. stupňa je 5 % a pre technické prehliadky 2. stupňa 10 % zo základnej normy spotreby príslušného vozidla.“.
6.
V prílohe 1 časť VII bod 7 v tabuľke II (Plášte pre osobné automobily) sa pre rozmery plášťa 6,70-13 určuje norma nákladov na 1,85 Kčs/100 zkm.
7.
V prílohe 1 časť VII bod 7 v tabuľke IV (Plášte stredné) sa pre rozmery plášťa 9,00-20 určuje norma nákladov na 3,50 Kčs/100 zkm.
8.
Príloha 2 časť I oddiel 2 bod 3 písm. h) novo znie:
„h)
ak je celková váha prívesu väčšia ako
aa) polovica užitočného zaťaženia ťažného vozidla, najviac 5 %
bb) užitočné zaťaženie vozidla, najviac 10 %
cc) jedenapolnásobok užitočného zaťaženia ťažného vozidla, najviac 20 %“.
9.
V prílohe 2 časť I oddiel 2 bod 3 sa za písm. h) vsunuje nové písm. ch), ktoré znie:
„ch) jazda po cestách s početnými zákrutami alebo s vyššou intenzitou premávky, ktorá vyžaduje časté radenie alebo zvýšenú manipuláciu s vozidlom, najviac 15 %“.
Označenie doterajších písm. ch) až k) sa mení na i) až l).
10.
Príloha 2 časť I oddiel 2 poznámka k bodu 3 sa doplňuje takto:
„e)
časové obmedzenie podľa písm. f) sa nevzťahuje na vozidlá, ktorých motory prekračujú normu výkonu do celkovej opravy. Prirážky v rozmedzí 0-10 % možno používať do tej doby, kým sa vykoná výmena motora za celkove opravený alebo nový alebo vozidlo sa odovzdá do strednej alebo generálnej opravy,
f)
prirážky podľa písm. h) sa používajú len pri nákladných automobiloch a autobusoch súčasne s prirážkami uvedenými pod písmenom e) bod 3 odd. 1.“.
11.
Príloha 7 znie:
Odpisy vozidiel
1.
Normy odpisov slúžia na odpis obstarávacej hodnoty vozidla a na vytvorenie zdrojov na úhradu nákladov za generálne opravy.
2.
Normy odpisov určia pre jednotlivé druhy, značky a typy vozidiel celkovú odpisovú sadzbu v korunách. V normách je osobitne uvedené, koľko percent z celkovej odpisovej sadzby pripadá na vytvorenie zdroja na úhradu nákladov za generálne opravy.
3.
Odpisové sadzby pri vozidle v prevádzke sa zásadne nemenia, i keď prekročilo normu celkovej upotrebiteľnosti. Výnimočne pri autobusoch a nákladných automobiloch, ktorých účtovná zostatková hodnota sa rovná nule a typy ktorých už nepodliehajú režimu generálnych opráv, výške percenta pripadajúca z celkovej odpisovej sadzby na úhradu nákladov za generálne opravy sa znižuje na polovicu; o sumu vyplývajúcu z tejto výnimočnej úpravy sa znižuje celková odpisová sadzba. Ak sa urobí generálna oprava autobusu s namontovaním karosérie, a to spravidla po splnení normy celkovej upotrebiteľnosti, celková odpisová sadzba sa nemení.
4.
Norma odpisov je určená na základe obstarávacej ceny vozidla, nákladov na dve generálne opravy a normy celkovej upotrebiteľnosti podľa tohto vzorca:
O + 2 GO
Ov = --------------------
Uv
Ov = celková odpisová sadzba v Kčs na 1 000 základných km
O = obstarávacia cena vozidla v Kčs
2 GO = náklady na dve generálne opravy v Kčs
Uv = norma celkovej upotrebiteľnosti vozidla v 1 000 základných kilometroch.
Ov = --------------------
Uv
Ov = celková odpisová sadzba v Kčs na 1 000 základných km
O = obstarávacia cena vozidla v Kčs
2 GO = náklady na dve generálne opravy v Kčs
Uv = norma celkovej upotrebiteľnosti vozidla v 1 000 základných kilometroch.
Podľa tohto vzorca sa vypočítajú i odpisové sadzby pri neuvedených ostatných typoch špeciálnych automobilov, ťahačov a pri špeciálnych prívesoch.
Držiteľ vozidla podľa toho istého vzorca vypočíta odpisové sadzby i pre nové typy vozidiel zaradené do prevádzky po vydaní tejto vyhlášky. Ak nie je v čase zaradenia vozidla do prevádzky ešte vyhlásená cena generálnej opravy, určí sa pre tento účel hodnotou najviac 60% z obstarávacej ceny nového vozidla.
5.
Ak držiteľovi automobilov, ktoré neslúžia na prepravu nákladov, výnimočne povolí príslušný nadriadený orgán časové odpisy, časová odpisová sadzba sa vypočíta z týchto hodnôt:
(Vysvetlivka: Doba upotrebiteľnosti a odpisová sadzba automobilov, ktoré neslúžia na prepravu nákladov, platí len pre vlastný automobil. Vnútorné vybavenie pojazdných predajní, knižníc, zdravotníckych vozidiel, prenosových vozidiel a pod. treba považovať za samostatné inventárne predmety, ktoré treba odpisovať osobitne podľa platných noriem odpisov. Naopak, automobilový žeriav, rýpadlo, vrtná súprava, zariadenie požiarnych automobilov, zametacích a kropiacich automobilov a pod. sú nedeliteľnou súčasťou vlastného automobilu a tvoria s ním jediný inventárny predmet.)
a)
pre osobné automobily, ktoré sa používajú len príležitostne,
doba upotrebiteľnosti v rokoch 12 rokov
celková ročná odpisová sadzba v % 18,5 %
z toho výška percenta pripadajúca na GO 55 %
doba upotrebiteľnosti v rokoch 12 rokov
celková ročná odpisová sadzba v % 18,5 %
z toho výška percenta pripadajúca na GO 55 %
b)
pre špeciálne automobily a automobily neslúžiace na prepravu nákladov, pre kolesové traktory, pre osobné a nákladné prívesy doba upotrebiteľnosti v rokoch 10 rokov
celková ročná odpisová sadzba v % 20 %
z toho výška percenta pripadajúca na GO 50 %
celková ročná odpisová sadzba v % 20 %
z toho výška percenta pripadajúca na GO 50 %
c)
pre motocykle
doba upotrebiteľnosti v rokoch 10 rokov
celková ročná odpisová sadzba v % 18 %
z toho výška percenta pripadajúca na GO 45 %.
doba upotrebiteľnosti v rokoch 10 rokov
celková ročná odpisová sadzba v % 18 %
z toho výška percenta pripadajúca na GO 45 %.
Celková ročná odpisová sadzba v Kčs je potom súčinom obstarávacej ceny vozidla a celkovej ročnej odpisovej sadzby v % deleným stoma. Z celkovej ročnej odpisovej sadzby v Kčs sa vypočíta celková mesačná odpisová sadzba v Kčs.
6.
Vypočítané odpisové sadzby sú zostavené do tabuliek podľa druhu vozidiel. Vpredu každej tabuľky sa uvádzajú odpisové sadzby vozidiel pre hromadné typy. Odpisové sadzby vozidiel pre ostatné typy treba vyhľadať v ďalšej časti tabuľky podľa príslušnej technickej mernej jednotky (užitočného zaťaženia, obsahu valcov, počtu miest obsaditeľnosti a pod.).
7.
Pre jednoduchosť je v normách určená jediná odpisová sadzba pre typy vozidiel vyrábané pred i po 1. januári 1958; určená je podľa cien bežného vyhotovenia platných od 1. januára 1958.
Prípadná účtovná zostatková hodnota likvidovaného vozidla sa odôvodní aj zavedením tejto jednotnej odpisovej sadzby.
8.
Ak má vozidlo zvláštne vybavenie, ktoré sa doteraz viedlo ako samostatný základný prostriedok, alebo ak obstarávacia cena nového vozidla prevýši o 5 % cenu bežného vyhotovenia, uvedenú v cenníku dodávateľa, alebo ak sa prestavbou alebo inou úpravou vozidla zvýši obstarávacia hodnota vozidla, ktorá prevýši o 5 % jeho hodnoty, úmerne sa zvýši suma odpisov určená na odpis obstarávacej hodnoty vozidla, prípadne na vytvorenie zdroja na úhradu nákladov za generálne opravy tak, aby pri norme celkovej alebo zvyšujúcej upotrebiteľnosti vozidla sa odpísali náklady na toto zvláštne vybavenie, vyššia obstarávacia cena a náklady na úpravy. Zvýšenie celkovej odpisovej sadzby sa vypočíta podľa vzorca:
O1 + GO1
Ovi1 = ---------------
Uv1
Ov1 = suma odpisov v Kčs, o ktorú sa zvýši celková odpisová sadzba v Kčs na 1 000 základných kilometrov
O1 = náklady na zvláštne vybavenie, náklady na zvýšenie obstarávacej hodnoty vozidla v dôsledku zvýšenia obstarávacej ceny alebo úpravy vozidla v Kčs
GO1 = zvýšenie nákladov na generálne opravy v Kčs, ak by prišli do úvahy počas celkovej alebo zvyšujúcej upotrebiteľnosti vozidla
Uv1 = norma celkovej alebo zvyšujúcej upotrebiteľnosti vozidla v 1 000 základných kilometroch.
Ovi1 = ---------------
Uv1
Ov1 = suma odpisov v Kčs, o ktorú sa zvýši celková odpisová sadzba v Kčs na 1 000 základných kilometrov
O1 = náklady na zvláštne vybavenie, náklady na zvýšenie obstarávacej hodnoty vozidla v dôsledku zvýšenia obstarávacej ceny alebo úpravy vozidla v Kčs
GO1 = zvýšenie nákladov na generálne opravy v Kčs, ak by prišli do úvahy počas celkovej alebo zvyšujúcej upotrebiteľnosti vozidla
Uv1 = norma celkovej alebo zvyšujúcej upotrebiteľnosti vozidla v 1 000 základných kilometroch.
Súčet celkovej odpisovej sadzby v Kčs podľa tabuliek uvedených v odseku 10 a tohto zvýšenia tvorí potom novú celkovú odpisovú sadzbu v Kčs pre celkovú alebo zvyšujúcu upotrebiteľnosť vozidla, pričom výška percenta pripadajúca na generálne opravy podľa tabuliek zostáva nezmenená.
9.
Odpisové sadzby nákladných automobilov, prípadne i prívesov sú určené pre vozidlo bez plachty. Ak nákladný automobil alebo iné vozidlo má plachtu, považuje sa táto za samostatný inventárny predmet - základný prostriedok
s dobou upotrebiteľnosti v rokoch 3 roky,
s ročnou odpisovou sadzbou v % 33 %.
s dobou upotrebiteľnosti v rokoch 3 roky,
s ročnou odpisovou sadzbou v % 33 %.
10.
Normy odpisov sa určujú takto:
I. Osobné, dodávkové a kombinované automobily
a)
Hromadné typy:
Por. čís. | Značka a typ | Osobné | Dodávkové | Kombinované | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO | ||
uzavreté | z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO | uzavreté | otvorené | ||||
Celk. odpisová sadzba v Kčs na 1000 zkm | Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 zkm | Celk. odpisová sadzba v Kčs na 1000 zkm | |||||
a | b | 11 | 21 | 12 | 13 | 14 | 22 |
1 | Škoda 1101, 1102 | 274 | 40 | 169 | 50 | ||
296 | 45 | ||||||
2 | Škoda 1200, 1201 | 219 | 55 | 176 | 70 | ||
3 | Škoda 1200 | 156 | 65 | ||||
223 | 55 | ||||||
4 | Škoda 1202 | 262 | 259 | 269 | 50 | ||
5 | Škoda Octavia | 244 | 50 | ||||
6 | Škoda Octavia-Super | 250 | 50 | ||||
7 | Škoda Octavia-Combi | 260 | 45 | ||||
8 | Tatra 87 | 390 | 35 | ||||
9 | Tatra 600-Tatraplán | 287 | 35 | ||||
10 | Tatra 603 | 470 | 45 | ||||
11 | Moskvič | 290 | 50 | ||||
12 | Pobieda, Waršava | 238 | 55 | ||||
13 | Volga | 343 | 55 | ||||
14 | Barkas V 901/2 | 245 | 70 | 190 | 205 | 223 | 70 |
15 | Barkas B 1000 | 315 | 55 | ||||
16 | Nysa Mikrobus | 314 | 50 | ||||
17 | Nysa | 263 | 50 | ||||
18 | Žuk | 259 | 50 | ||||
19 | GAZ 69 M | 369 | 45 |
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa obsahu valcov v cm3 uvedeného v technickom preukaze vozidla.
a | b | 11 | 21 | 12 | 13 | 14 | 22 |
1 | do 750 | 264 | 40 | 180 | 45 | ||
254 | 50 | ||||||
2 | 751-1000 | 309 | 45 | 207 | 50 | ||
294 | 55 | ||||||
3 | 1001-2000 | 384 | 40 | 215 | 307 | 55 | |
4 | 2001-3000 | 464 | 35 | 228 | 55 | ||
322 | 60 | ||||||
5 | nad 3000 | 437 | 40 | 230 | 55 | ||
329 | 60 |
Poznámka k odseku a) a b): Pri automobiloch trvale zaradených v požičovniach bez vodiča normy odpisov sa zvyšujú o 60 %.
II. Autobusy a autokary
a)
hromadné typy
Por. čís. | Značka, typ a druh | Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 zkm | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
a | b | 11 | 21 |
1 | Škoda 706 RO | 303 | 45 |
2 | Škoda 706 RO Lux | 439 | 35 |
3 | Škoda 706 RTO | 344 | 50 |
4 | Škoda 706 RTO Mex | 346 | 50 |
5 | Škoda 706 RTO Lux | 386 | 50 |
6 | Karosa HB 5 | 952 | 45 |
7 | Praga RND | 346 | 40 |
8 | Ikarus 30 | 410 | 50 |
9 | Ikarus 55 | 586 | 45 |
10 | Ikarus 630 | 370 | 50 |
11 | Garant 30 K | 296 | 50 |
12 | Robur | 294 | 50 |
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa miest obsaditeľnosti uvedených v technickom preukaze vozidla.
Por. čís. | Počet miest obsaditeľnosti | Benzín a ostatné | Nafta | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných km | ||||
a | b | 11 | 12 | 13 |
1 | do 30 | 287 | 55 | |
357 | 45 | |||
2 | 31-70 | 436 | 50 | |
505 | 45 | |||
3 | nad 70 | 484 | 50 | |
565 | 45 |
III. Nákladné automobily
a)
hromadné typy:
Por. čís. | Značka, typ a druh | Valníkové | Sklápacie | Skriňové | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov | |||||
a | b | 11 | 12 | 13 | 21 |
1 | Škoda 706 R, RS (806) | 246 | 268 | 45 | |
2 | Škoda 706 RO | 318 | 50 | ||
3 | Škoda 706 RT | 267 | 50 | ||
4 | Škoda 706 RTS | 302 | 45 | ||
5 | Škoda 906 R | 258 | 45 | ||
6 | Tatra 138, S 3, SL, P | 425 | 479 | 45 | |
7 | Tatra 111 R | 320 | 50 | ||
8 | Tatra 111 NR s navijakom | 342 | 50 | ||
9 | Tatra 111 S s drevenou korbou | 345 | 50 | ||
10 | Tatra 111 S s kovovou korbou | 350 | 45 | ||
11 | Tatra 114, 115 | 245 | 258 | 50 | |
12 | Tatra 128 | 257 | 60 | ||
314 | 55 | ||||
13 | Tatra 128 NR s navijakom | 282 | 55 | ||
14 | Tatra 805 | 326 | 363 | 45 | |
15 | Praga A 150 | 227 | 50 | ||
16 | Praga A 150 s drevenou korbou | 299 | 55 | ||
17 | Praga A 150 s kovovou korbou | 270 | 50 | ||
18 | Praga RN | 196 | 45 | ||
19 | Praga RN | 327 | 50 | ||
20 | Praga RND | 192 | 203 | 45 | |
21 | Praga RND s drevenou korbou | 319 | 50 | ||
22 | Praga RND s kovovou korbou | 296 | 45 | ||
23 | Praga V3S | 316 | 345 | 375 | 45 |
24 | Praga V3S s navijakom | 345 | 45 | ||
25 | Praga S5T | 218 | 240 | 45 | |
26 | Csepel D 350 | 195 | 220 | 55 | |
27 | Csepel D 352 | 223 | 250 | 45 | |
28 | Csepel D 420 | 240 | 50 | ||
29 | Garant 30 K | 164 | 181 | 50 | |
30 | Garant 32 | 180 | 50 | ||
197 | 50 | ||||
31 | Robur | 191 | 55 | ||
244 | 55 |
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa užitočného zaťaženia v tonách uvedeného v technickom preukaze vozidla.
Por. čís. | Užitočné zaťaženie v tonách | Počet náprav | Valníkové | Sklápacie | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % | ||
benzín a ostatné | nafta | benzín a ostatné | nafta | ||||
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov | |||||||
a | b | c | 11 | 12 | 13 | 14 | 21 |
1 | 0,900-1,500 | 2 | 164 | 182 | 189 | 50 | |
205 | 45 | ||||||
2 | 1,501-2500 | 2 | 213 | 241 | 241 | 50 | |
267 | 45 | ||||||
3 | 2,501-3,500 | 2 | 251 | 279 | 55 | ||
315 | 50 | ||||||
4 | 3,501-5,500 | 2 | 292 | 325 | 55 | ||
351 | 384 | 45 | |||||
5 | 3 | 352 | 384 | 45 | |||
414 | 447 | 40 | |||||
6 | 5,501-7,500 | 2 | 341 | 377 | 55 | ||
435 | 471 | 45 | |||||
7 | 3 | 401 | 438 | 45 | |||
495 | 532 | ||||||
8 | 7,501-10,000 | 2 | 564 | 35 | |||
603 | 40 | ||||||
9 | 3 | 625 | 669 | 35 | |||
10 | nad 10,000 | 2 | |||||
11 | 10,000 | 3 | pozri poznámku |
Poznámka: Pre všetky druhy vozidiel užitočného zaťaženia 10,000 t a viac sa použijú odpisové sadzby udané pre užitočné zaťaženie 7,501-10,000 t, ku ktorým sa za každú ďalšiu tonu užitočného zaťaženia pripočíta 10 % odpisovej sadzby v Kčs.
IV. Špeciálne automobily
a)
hromadné typy:
Por. čís. | Značka, typ a druh | Sanitné | Cisternové | Popolové | Fekálne | Voľne nakladaný cement | Ostatné | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov | ||||||||
a | b | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 21 |
1 | Škoda 1101, 1102 | 206 | 50 | |||||
2 | Škoda 1200, 1201 | 193 | 65 | |||||
3 | Škoda 1202 | 279 | 45 | |||||
4 | Škoda 706 ROK | 488 | 50 | |||||
5 | Škoda 706 RTK | 464 | 50 | |||||
6 | Škoda 706 R kropiace | 478 | 45 | |||||
7 | Škoda 706 RT kropiace | |||||||
sypač | 398 | 50 | ||||||
8 | Škoda 706 R | 543 | 45 | |||||
9 | Tatra 111 C | 510 | 50 | |||||
10 | Tatra 111 VLC | 463 | 50 | |||||
11 | Tatra 138 VLH | 670 | 50 | |||||
12 | Praga V3S | 405 | 50 | |||||
13 | Garant 30 K poštový kombinovaný skriňový | 297 | 45 | |||||
14 | Garant 32 poštový kombinovaný skriňový | 315 | 45 | |||||
15 | Robur poštový kombinovaný skriňový | 333 | 50 |
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa ustanovení bodu 4.
V. Ťahače
a)
hromadné typy:
Por. čís. | Značka a typ | Ťahače prívesov | Ťahače návesov | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov | ||||
a | b | 11 | 12 | 21 |
1 | Tatra 141 B | 701 | 40 | |
s navijakom | ||||
2 | Praga S5T2TN | 350 | 45 | |
3 | Škoda 706 RTTN | 370 | 50 | |
4 | Tatra 138 NT | 485 | 45 |
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa ustanovení bodu 4.
VI. Traktory kolesové
a)
hromadné typy:
Por. čís. | Značka a typ | Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
a | b | 11 | 21 |
1 | Zetor 25 A | 254 | 50 |
2 | Zetor 35 Super | 407 | 40 |
3 | Zetor 50 | 305 | 50 |
4 | Zetor 2011 | 261 | 50 |
5 | Zetor 3011 | 292 | 50 |
6 | Zetor 4011 | 345 | 50 |
7 | Škoda 30 | 390 | 40 |
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa užitočného výkonu v „k“ uvedeného v technickom preukaze vozidla.
Por. čís. | Užitočný výkon v „k" | Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
a | b | 11 | 21 |
1 | do 15 | 277 | 45 |
2 | 16-35 | 423 | 50 |
3 | 36-50 | 497 | 55 |
4 | 51-60 | 587 | 50 |
5 | 61-80 | 576 | 55 |
6 | 81-100 | 608 | 55 |
7 | nad 100 | 700 | 50 |
Normy odpisov uvedené v tabuľke platia len pre dopravné traktory na naftu jazdiace prevažne po vozovkách. Normy odpisov pre poľnohospodárske traktory určujú smernice Ministerstva poľnohospodárstva, lesného a vodného hospodárstva. Pásové traktory sa nepovažujú za dopravné traktory a platia pre ne normy odpisov pre poľnohospodárske traktory.
VII. Prívesy osobné
a)
hromadné typy:
Por. čís. | Značka a typ | Celková odpisová sadzba v Kčs | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
a | b | 11 | 21 |
1 | R P A | 225 | 45 |
2 | PRK6 | 201 | 50 |
3 | D M 4 | 185 | 30 |
4 | D 4 | 192 | 30 |
5 | B 40 | 165 | 30 |
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa miest obsaditeľnosti uvedených v technickom preukaze vozidla.
1 | do 30 | 189 | 40 |
2 | nad 30 | 267 | 40 |
VIII. Prívesy nákladné
a)
hromadné typy:
Por. čís. | Značka, typ a druh | Valníkové | Sklápacie | Skriňové | Špeciálne | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov | ||||||
a | b | 11 | 12 | 13 | 14 | 21 |
1 | A 1,5 | 81 | 45 | |||
2 | A 3 | 80 | 50 | |||
132 | 171 | 50 | ||||
3 | A 3 C 3000 l cisterna | 203 | 40 | |||
4 | A 5 | 84 | 50 | |||
5 | A 5 P, PO, Pzas | 112 | 50 | |||
6 | A 5 S sťahovacie | 284 | 55 | |||
7 | A 10 | 157 | 50 | |||
8 | T 3,5 | 66 | 65 | |||
9 | T 3,5 P | 83 | 65 | |||
10 | T 5 P | 108 | 65 | |||
11 | DA 5 na dlhé drevo | 184 | 50 | |||
12 | DA 6,5 na dlhé drevo | 268 | 55 | |||
13 | DT 5 na dlhé drevo | 209 | 55 | |||
14 | DT 7 na dlhé drevo | 254 | 50 |
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa užitočného zaťaženia v tonách uvedeného v technickom preukaze vozidla.
Por. čís. | Užitočné zaťaženie v tonách | Počet náprav | Valníkové | Sklápacie | Skriňové | Špeciálne | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov | |||||||
a | b | c | 11 | 12 | 13 | 14 | 21 |
aa) jednonápravové | |||||||
1 | do 2,000 | 1 | 49 | 68 | 153 | 50 | |
2 | 2,001-7,500 | 1 | 200 | 50 | |||
3 | nad 7,500 | 1 | 246 | 50 | |||
bb) dvoj- a viacnápravové | |||||||
1 | do 1,500 | 2 | 79 | 93 | 45 | ||
131 | 35 | ||||||
2 | 1,501-2,500 | 2 | 90 | 105 | 45 | ||
156 | 35 | ||||||
3 | 2,501-3,500 | 2 | 99 | 118 | 50 | ||
180 | 40 | ||||||
4 | 3,501-5,500 | 2 | 113 | 139 | 50 | ||
210 | 40 | ||||||
5 | 5,501-7,500 | 2 | 131 | 162 | 55 | ||
298 | 35 | ||||||
6 | 3 | 147 | 181 | 50 | |||
348 | 35 | ||||||
7 | 7,501-10,000 | 2 | 158 | 195 | 60 | ||
351 | 40 | ||||||
8 | 3 | 177 | 217 | 55 | |||
408 | 35 | ||||||
9 | nad 10,000 | 2 | pozri poznámku | ||||
10 | 3 | pozri poznámku |
Poznámka: Pre dvoj- a viacnápravové prívesy s užitočným zaťažením 10,000 t a viac sa použijú odpisové sadzby udané pre užitočné zaťaženie 7,501-10,000 t, ku ktorým sa pripočíta za každú ďalšiu tonu užitočného zaťaženia 10% celkovej odpisovej sadzby v Kčs.
Por. čís. | Užitočné zaťaženie v tonách | Počet náprav | Valníkové | Sklápacie | Skriňové | Špeciálne | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov | |||||||
a | b | c | 11 | 12 | 13 | 14 | 21 |
cc) ťažké na pneumatikách | |||||||
1 | do 15 | 567 | 50 | ||||
2 | 16-20 | 754 | 50 | ||||
3 | 21-30 | 1 195 | 50 | ||||
4 | 31-40 | 1 286 | 50 | ||||
5 | 41-60 | 1 378 | 50 | ||||
6 | nad 60 | 2 025 | 50 | ||||
dd) Ťažké na plných obručiach | |||||||
1 | do 20 | 1532 | 45 | ||||
2 | 21-40 | 2708 | 45 | ||||
3 | 41-60 | 2827 | 45 | ||||
4 | 61-80 | 3902 | 45 | ||||
5 | nad 80 | 5270 | 45 |
IX. Návesy osobné
Por. čís. | Značka a typ | Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
a | b | 11 | 21 |
1 | Karosa NO 80*) |
X. Návesy nákladné
Por. čís. | Užitočné zaťaženie v tonách | Valníkové | Chladiace | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov | ||||
a | b | 11 | 12 | 21 |
1 | do 10,000 | 180 | 50 | |
815 | 55 | |||
2 | do 14,000 | 247 | 50 | |
996 | 55 |
XI. Motocykle
a)
hromadné typy:
Por. čís. | Značka a typ | Celková odpisová sadzba v Kčs na 1000 základných kilometrov | Z celkovej odpisovej sadzby pripadá na GO % |
a | b | 11 | 21 |
1 | ČZ 125 | 151 | 60 |
2 | ČZ 150 | 161 | 55 |
3 | Jawa ČZ 125 | 174 | 55 |
4 | Jawa ČZ 150 | 184 | 55 |
5 | Jawa ČZ 175 | 200 | 50 |
6 | Jawa ČZ 250 | 166 | 45 |
7 | Jawa ČZ 350 | 184 | 45 |
8 | Jawa 250 | 148 | 45 |
9 | Jawa 350 | 166 | 45 |
10 | Jawa 500 | 165 | 40 |
b)
ostatné typy neuvedené pod písmenom a):
Pre tieto vozidlá sa normy odpisov určujú podľa obsahu valcov v cm3 uvedeného v technickom preukaze vozidla.
1 | do 150 | 170 | 55 |
2 | 151-250 | 149 | 50 |
3 | 251-350 | 166 | 45 |
4 | 351-500 | 162 | 40 |
5 | 501 a viac | 154 | 40 |
Čl. II
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. januárom 1965.
Prvý námestník ministra:
Vokáč v. r.
Vokáč v. r.