Súčasťou cenovej politiky podnikateľov je aj systém cenových zliav. Zľavy sa uplatňujú jednak v rámci dodávateľsko-odberateľských vzťahov, aj pri predaji konečnému spotrebiteľovi. Pojem “zľava” v žiadnom zákone definovaný nie je.
Zľava je vo všeobecnosti rozdiel medzi pôvodnou cenou tovaru alebo služby a konečnou dohodnutou a zaplatenou cenou tovaru alebo služby pri splnení určitých dohodnutých podmienok. V praxi ide o zľavy subjektívne, ktoré sa poskytujú len vybranému okruhu zákazníkov na základe dvojstrannej dohody, alebo o zľavy objektívne, ktoré sa poskytujú na základe všeobecných obchodných podmienok každému, kto stanovené podmienky splní.
Podmienkami pre poskytnutie objektívnych zliav môžu byť:
- odobraté množstvo tovaru v merných jednotkách (množstevné rabaty),
- finančný objem odobratého množstva (finančný bonus,
…