Účtovanie reklamácií – úvod
V praxi sa stáva, že dodané zásoby nie sú v požadovanej kvalite, objednanom množstve, sú poškodené, nefunkčné alebo majú iné nedostatky a účtovná jednotka ich musí reklamovať. Pod reklamáciou rozumieme písomné oznámenie dodávateľovi, že dodané zásoby nie sú v súlade so zmluvne dohodnutými podmienkami. Pri reklamácii treba vychádzať z dohodnutých všeobecných alebo reklamačných podmienok stanovených dodávateľom v tzv. reklamačnom poriadku, čo znamená dodržať termín a spôsob reklamácie. Reklamáciu u dodávateľa uplatňuje odberateľ. Ak v dodávke zistí nekvalitný, poškodený, nefunkčný alebo inak nevyhovujúci alebo vôbec nedodaný tovar alebo výrobok, vystaví tzv. reklamačný list, v ktorom uvedie dôvod a rozsah reklamácie, pričom od dodávateľa môže požadovať opravu alebo dodanie bezchybného tovaru, …
V praxi sa stáva, že dodané zásoby nie sú v požadovanej kvalite, objednanom množstve, sú poškodené, nefunkčné alebo majú iné nedostatky a účtovná jednotka ich musí reklamovať. Pod reklamáciou rozumieme písomné oznámenie dodávateľovi, že dodané zásoby nie sú v súlade so zmluvne dohodnutými podmienkami. Pri reklamácii treba vychádzať z dohodnutých všeobecných alebo reklamačných podmienok stanovených dodávateľom v tzv. reklamačnom poriadku, čo znamená dodržať termín a spôsob reklamácie. Reklamáciu u dodávateľa uplatňuje odberateľ. Ak v dodávke zistí nekvalitný, poškodený, nefunkčný alebo inak nevyhovujúci alebo vôbec nedodaný tovar alebo výrobok, vystaví tzv. reklamačný list, v ktorom uvedie dôvod a rozsah reklamácie, pričom od dodávateľa môže požadovať opravu alebo dodanie bezchybného tovaru, …