Trojstranný obchod – kedy áno a kedy nie

Podnikatelia, platitelia DPH, častokrát dodávajú tovar priamo od svojho obchodného partnera k zákazníkovi. To ako sa správame v prípade reťazového obchodu záleží na tom, či sú splnené podmienky pre trojstranný obchod alebo ide skrátka len o „reťazový“ obchod bez splnenia podmienok trojstranného obchodu. Ďalším dôležitým prvkom posudzovania je v akom postavení sme v rámci reťaze dodávok.

Podmienky trojstranného obchodu

Snag_10d70de

Na pochopenie základných princípov si treba uvedomiť, že definícia trojstranného obchodu je vymedzené v slovenskom daňovom práve v §45 ZoDPH. Cieľom trojstranného obchodu je zabezpečiť to, aby prvý odberateľ nemal registračné povinnosti v štáte nadobudnutia ale po splnení podmienok prešla táto povinnosť zdanenia na druhého odberateľa. Teda prvý odberateľ sa zbavuje administratívnych povinností voči štátu druhého odberateľa ako je registrácia a predaj s DPH, …

Článok si môžete zakúpiť samostatne, alebo si môžete predplatiť prístup ku všetkým článkom.

Kúpiť článok samostatne

 

9

10.8€ s DPH

Zakúpením článku získaváte časovo neobmedzený prístup k danému článku a komentárom.




Ročné predplatné

 

9.99

mesačne
11.99€ s DPH

Prístup ku všetkým článkom za jedno predplatné. Ročné predplatné platíte 12 mesiacov vopred jednou sumou.



Mesačné predplatné

s viazanosťou*

11.90

mesačne
14.28€ s DPH

Prístup ku všetkým článkom za jedno predplatné. Mesačné predplatné Vám pravidelne odpočítame z platobnej karty. Viazanosť je 12 mesiacov.



Autor článku

  • Ing. Vladimír Ozimý
  • Ing. Vladimír Ozimý
    Člen slovenskej komory daňových poradcov, lektor, autor viacerých odborných článkov v odborných publikáciach.