Inventarizácia – interná účtovná smernica (plus vzor)

Na uskutočnenie inventarizácie sme vydali v našej spoločnosti internú účtovnú smernicu. V nej je upravený časový a vecný priebeh inventarizácie, ako aj personálne obsadenie inventarizačných komisií. Musia byť vyhotovené a archivované aj všetky inventárne súpisy ? Kto má podpisovať výsledky inventarizácie ?

Prax potvrdzuje, že je vhodné usmerniť priebeh inventarizačných prác napríklad formou internej účtovnej smernice (vzor takejto smernice je v prílohe). Pritom platí závislosť, že čím je firma väčšia, tým potrebnejšia je takáto interná účtovná smernica. Možno v nej upraviť všetko potrebné, najmä právomoci a zodpovednosť poverených pracovníkov pre jednotlivé druhy majetku a záväzkov, termíny a spôsoby inventarizácie, obsah alebo aj vzory inventúrnych súpisov. Tiež je vhodné poučiť zúčastnené osoby o hlavných zásadách inventarizácie všeobecne a o ich konkrétnej úlohe zvlášť. …

Článok si môžete zakúpiť samostatne, alebo si môžete predplatiť prístup ku všetkým článkom.

Kúpiť článok samostatne

 

9

10.8€ s DPH

Zakúpením článku získaváte časovo neobmedzený prístup k danému článku a komentárom.




Ročné predplatné

 

9.99

mesačne
11.99€ s DPH

Prístup ku všetkým článkom za jedno predplatné. Ročné predplatné platíte 12 mesiacov vopred jednou sumou.



Mesačné predplatné

s viazanosťou*

11.90

mesačne
14.28€ s DPH

Prístup ku všetkým článkom za jedno predplatné. Mesačné predplatné Vám pravidelne odpočítame z platobnej karty. Viazanosť je 12 mesiacov.



Autor článku

  • Ing. Vladimír Pastierik
  • Vladimír Pastierik
    Moje príspevky sú špecifické tým, že často prepájajú daňové právo s účtovníctvom a čiastočne aj s priľahlým právom (napr. obchodný zákonník. Takýto autorský prístup je v praxi vítaný, lebo aj tam treba vec riešiť komplexne. Asi 20 rokov som pracoval v chemickom podniku v Novákoch. Daňovým poradcom SKDP som od roku 1993. V minulosti tiež audítorom SKAU a súdnym znalcom v odbore účtovníctvo a daňovníctvo. Popri tom som lektor a publicista.