Zavedenie §5 ods.7 pism. o) verzus majetok ktorý má charakter súkromnej povahy
Do konca roku 2021 sme si žili v kľude s predstavou, že ak zamestnávateľ zvolí model 80/20 pri majetku na súkromné účely, tak nerieši daňové dopady pre zamestnancov, čo bol aj metodický výklad finančnej správy. Toto všetko sa zmenilo po tom, čo do zákona sa dostalo ustanovenie umožňujúce oslobodiť nepeňažný benefit do výšky 500 eur.
Do konca roku 2021 sme si žili v kľude s predstavou, že ak zamestnávateľ zvolí model 80/20 pri majetku na súkromné účely, tak nerieši daňové dopady pre zamestnancov, čo bol aj metodický výklad finančnej správy. Toto všetko sa zmenilo po tom, čo do zákona sa dostalo ustanovenie umožňujúce oslobodiť nepeňažný benefit do výšky 500 eur.
Problém ktorý tu nastal v praxi je však inštitút benefitov podľa §5 ods.7 pism. o) ZDP, ku ktorému finančná správa vydala usmernenie, ktoré zbúralo dovtedy aplikované princípy 80/20. Ide o usmernenie 14/DZPaU/2022/MU, kde v príklade 5 uvádza FRSR následovné:
Príklad
Zamestnávateľ, ktorý podniká v oblasti stavebníctva, používa na svoju činnosť stavebné mechanizmy. …